Thursday, August 25, 2011

Black Sesame Seeds Cornflake Cookies

Biskut Ketiga kita tahun ni..sedap, rangup, lemak dengan rasa cornflakes & juga bijan..actually kita ni masih banyak kerja lagi nak kena buat, but I put aside kan sedikit masa untuk mengupdate blog dengan resipi biskut yang telah dibuat, ..mana tahu  kot2 siapa2 yang masih terfikir2 nak buat biskut apa seterusnya..

Maaf jika kita tak sempat nak balas kunjungan dan singgah kedapur teman2..faham2 ajelah sibuk teramat sangat..insyaallah jika ada waktu kita jengah2 ya..

Black Sesame Seeds Cornflakes Cookies
Sources:-From Puan Siti Kalsom Edi
Bahan2:-
250g mentega
200g gula kaster
1 biji telur
375g tepung gandum atau top flour-diayak
1 sudu teh baking powder-diayak
1/2 sudu teh esen vanilla
40g bijan hitam dibakar sebentar
150g cornflake dihancurkan sedikit

Cara:-
Pukul mentega, gula kaster dan vanilla dengan kelajuan yang kuat selama 3 minit atau sehingga kembang. Masukkan telur, pukul lagi selama 2 minit. Perlahankan kelajaun mesen dan masukkan tepung yang telah diayak, bijan hitam serta cornflake. Pukul lagi selama 2 minit. Bentukkan bebola kecil dan atur didulang pembakar.(Ayu buat bulat then leperkan dengan garpu). Bakar diketuhar 170C selama 15-20 minit atau sehingga garing.


2 comments:

Anawahid said...

masok list, kalo x sempat mebi pas raya wat... hahaha

Ayu said...

anawahid - hahaha..tak apa kalau tak sempat..tahun depan pun boleh juga ana...haha..selamat hari raya maaf zahir batin buat ana & family ya..